Thursday, August 25, 2011

Artipak Exhibition






Artipak which consists of two words, English word “art” and Javanese word “tipak” which means trail, track, or mark was the theme of the exhibition. It sounds like artifact in English. Indeed, the exhibition was a response to an artifact, Borobudur which is the biggest Buddhist temple in the world. The artists tried to create an artifact that will contribute to the development of art in Indonesia. The exhibition was held at Limanjawi Art House which is located near Borobudur Temple.

The exhibition was opened by Drs. Susilo also known as Den Bagus Ngarso, a well known comedian, performer, and teacher. Art-performance by artists from Central Java was also part of the opening ceremony. Twenty artists from Jogjakarta and Central Java participating in the exhibition which was opened for public from Februari 19 – 28, 2011.

------------------------

Artipak yang terdiri dari dua kata, kata “art” dari Bahasa Inggris dan kata “tipak” dari bahasa Jawa yang berarti tapak, jejak, atau tanda adalah tema pameran ini. Memang terdengar seperti kata ‘artifact’ dalam bahasa Inggris. Sesungguhnya pameran ini memang merupakan sebuah tanggapan atas sebuah artefak yang berupa candi Budha terbesar di dunia, Borobudur. Para perupa mencoba membuat sebuah karya seni yang akan menjadi artefak perkembangan seni rupa di Indonesia. Pameran ini di selenggarakan di Limanjawi Art House yang terletak di dekat Candi Borobudur.

Pameran ini dibuka oleh Drs.
Susilo yang juga dikenal sebagai Den Baguse Ngarso yang seorang pelawak, dramawan, dan guru. Pembukaan juga dimeriahkan dengan Art-performance dari

para perupa Jawa Tengah. Sekitar 20 perupa dari Jogjakarta dan Jawa Tengah berpartisipasi dalam pameran yang berlangsung dari tanggal 19 – 28 Februari 2011.





No comments: